16.09.2024 08:35
Тривають перевірки громадського транспорту
У Запоріжжі тривають перевірки громадського транспорту, який обслуговує автобусні маршрути у Запоріжжі. Головна мета – перевірка дотримання автотранспортними підприємствами договорів на перевезення пасажирів, зокрема щодо перевезення пасажирів пільгових категорій, дотримання графіків, технічного стану транспорту та іншого.
Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 22.08.2024 року №567 внесено зміни до рішення виконавчого комітету міської ради від 09.11.2023 №661 «Про створення комісії з питань проведення перевірок технічного стану транспортних засобів та обслуговування міських автобусних маршрутів загального користування у місті Запоріжжя».
Воно прийняте з метою оновлення персонального та кількісного складу комісії. У її складі представники Патрульної поліції, Управління стратегічних розслідувань, Державної служби України з безпеки на транспорті, депутатського корпусу міської ради, департаментів та управлінь міської ради та громадських об’єднань.
Основним завданням комісії є досягнення та підтримання високого рівня якості пасажирських перевезень в місті Запоріжжя шляхом проведення перевірок технічного стану транспортних засобів та обслуговування міських автобусних маршрутів загального користування із подальшим ініціюванням відповідних рішень ЗМР щодо притягнення перевізників до відповідальності.
Основним, але не єдиним, джерелом інформації для проведення перевірок щодо якості пасажирським перевезень є міський контакт центр «15-80», де фіксується найбільш великий масив скарг громадян на стан транспортних засобів та рівень обслуговування міських автобусних маршрутів загального користування у місті.
Розпочавши роботу в оновленому складі, Комісія проаналізувала скарги громадян починаючи з 1 травня 2024 року. Загалом, було зафіксовано понад 400 скарг громадян щодо порушень правил пасажирських перевезень, умов договорів, укладених з перевізниками. Основними порушеннями, з якими стикаються мешканці Запоріжжя, виявилися: затримки у графіку руху, відмови у проїзді для пільгових категорій пасажирів, незадовільний стан транспортного засобу, неналежна та негідна поведінка водіїв.
6 серпня 2024 року Комісією було проведено виїзну перевірку якості пасажирських перевезень та стану транспортних засобів. Було перевірено 2 маршрути загального користування, складено 4 акти про здійснення перевірки, якими зафіксовано порушення умов договорів укладених з перевізниками, які впливають на якість та безпечність пасажирських перевезень.
Перевізниками надано строк для усунення виявлених порушень. В подальшому, в разі відсутності реакції перевізників на результати перевірки, комісія звертатиметься до департаменту правового забезпечення міської ради та управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку міської ради з метою ініціювання питання притягнення порушників до відповідальності на підставі умов договору з перевізником та діючого законодавства України.
12 вересня 2024 року комісія здійснила чергову виїзну перевірку якості надання послуг з пасажирських перевезень у місті Запоріжжя.
Загалом було перевірено 3 маршрути. За результатами перевірки були виявлені як поширені порушення (відсутність ідентифікатора водія (бейдж) та відеореєстратора салону) так і інші випадки порушень. А саме, порушення інтервалу руху (відсутність транспортних засобів на маршруті протягом 45 хвилин), відсутність задніх та бокових трафаретів з інформацією про маршрут, додаткова інформація про маршрут викладена не на українській мові, в салоні транспортного засобу розміщені рекламні матеріали, водій перебував на робочому місці у взутті з відкритою п’яткою.
Також, Державною службою України з безпеки на транспорті було складено акти щодо встановлення порушення режиму праці та відпочинку водіїв транспортних засобів з боку перевізника.
В подальшому, за матеріалами проведених перевірок, Комісією буде прийматися рішення щодо притягнення до відповідальності перевізників, аж до ініціювання розірвання договорів надання послуг з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.
Комісія і в подальшому реагуватиме на повідомлення громадян щодо порушень з боку перевізників, які обслуговують маршрути загального користування у місті.