12.09.2025 14:10
Чому і кому треба реєструвати майно у Держреєстрі

Запоріжжя як прифронтове місто постійно потерпає від обстрілів. На жаль, російська агресія триває і все більше запоріжців звертаються за компенсацією за зруйноване житло. Щоб отримати допомогу від держави або з місцевого бюджету, необхідно мати запис про реєстрацію майна в Державному реєстрі речових прав (ДРРП).
- Це є обов'язкова вимога для того, щоб отримувати кошти за пошкоджене або зруйноване майно в рамках програми єВідновлення або в рамках тих програм, які прийняті на місцевому рівні в містах України. Зокрема в Запоріжжі наші мешканці можуть отримувати компенсацію у розмірі 10 тисяч грн щомісячно, - зазначила директор департаменту адміністративних послуг Запорізької міської ради Наталя Мила.
Перевага наявності інформації в ДРРП полягає в тому, що при подачі заяви на єВідновлення дані з реєстру підтягуються автоматично, що спрощує процес.
Посадовиця зауважила, що Державний реєстр речових прав працює з 2013 року. Отже всім рекомендовано перевірити наявність документів, звертаючи увагу на дати посвідчення реєстраційних дій:
- якщо право власності здобуто після 2013 року, то це 100% гарантія наявності інформації у Держреєстрі;
- якщо майно було зареєстроване в БТІ до 2013 року – необхідно обов’язково перенести цю інформацію до реєстру. Без наявності відповідного запису отримати компенсацію від держави чи міста буде неможливо!
Зауважимо, перенесення інформації до ДРРП – послуга безоплатна. Процедура триває 5 днів.
- Після подачі заявки до ЦНАПу - на шостий день - особа отримує у нас витяг разом з тими оригіналами документів, які вона подавала на прийомі у наших адміністраторів. Це вимога чинного законодавства, тому під час розгляду всі оригінали зберігаються саме в ЦНАПах - у сейфах, де вони захищені, - наголосила пані Наталя.
Подати заявку про перенесення інформації до Держреєстру мешканці Запоріжжя під час воєнного стану можуть у будь-якій точці України – у будь-якому ЦНАПі, нотаріуса чи державного реєстратора. Або через портал «Дія». Для цього необхідно відсканувати відповідні документи й підтягти їх.
- Якщо це важко зробити самостійно, рекомендую прийти до наших ЦНАПів. У нас до кожного заявника індивідуальний підхід. Наші фахівці перевірять наявні документи і підкажуть, які наступні кроки необхідно зробити, щоб зареєструвати будинок чи квартиру, перенести інформацію до Держанвого реєстру речових прав або відновити документи тощо.
Щоб перевірити наявність реєстрації у ДРРП, дотримуйтеся такого алгоритму.