Керуючись Бюджетним кодексом України та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Запорізька міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя, затвердженої рішенням міської ради від 15.01.2015 №29 (зі змінами):
1) Завдання 1 «Комплексні заходи по соціальному захисту населення»:
після абзацу десятого доповнити новим абзацом такого змісту:
«З метою підтримки мешканців міста Запоріжжя - демобілізованих військовослужбовців, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції та мають статус учасника бойових дій в антитерористичній операції, інваліда війни, планується надання разової матеріальної допомоги у розмірі 3530 грн. з урахуванням податку на доходи фізичних осіб.».
У зв'язку з цим абзац одинадцятий вважати відповідно абзацом дванадцятим.
2) Розділ «Підтримка ветеранів, пенсіонерів, інших малозабезпечених громадян» завдання 1 «Комплексні заходи по соціальному захисту населення»:
після абзацу десятого доповнити новим абзацом такого змісту:
«надання разової матеріальної допомоги демобілізованим військовослужбовцям - учасникам антитерористичної операції, які мають статус учасника бойових дій в антитерористичній операції, інваліда війни;».
У зв'язку з цим абзац одинадцятий вважати відповідно абзацом дванадцятим.
3) Завдання 8 «Здійснення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім'ями, які опинились у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги через діяльність Запорізького міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді» викласти в наступній редакції:
Реалізація даного завдання передбачає забезпечення надання соціальної підтримки дітям, молоді та різним категоріям сімей, які опинились у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги (у тому числі демобілізованих учасників антитерористичної операції та членів їх сімей), створення соціальних умов для життєдіяльності, гармонійного та різнобічного розвитку дітей, молоді та сімей, захист їх конституційних прав, свобод і законних інтересів, задоволення культурних та духовних потреб.
Не зважаючи на значні зусилля держави та міської влади існує низка невирішених проблем, які стосуються демографічної ситуації в місті; стану репродуктивного здоров'я; виховання дітей у сім'ї; формування навичок здорового способу життя у підростаючого покоління; адаптації до нового соціального середовища дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, з числа випускників інтернатних закладів; попередження сімейного насильства та формування гендерних паритетів.
В таких умовах особливо гостро постає потреба у екстреній підтримці, наданні інформації про шляхи подолання ускладнень, які виникли. Можливість бути почутим, отримати психологічну допомогу анонімно, в ситуації, коли незручно розголошувати або відкривати свою особистість, може реалізуватися лише з використанням дистанційних ліній, що ґрунтуються на засадах конфіденційності. Тому важливим є подальше функціонування такого виду допомоги як «Телефон Довіри».
Проведення бойових дій на Сході країни викликало додаткові проблеми, які пов'язані з дестабілізацією емоційного стану учасників антитерористичної операції, що наразі демобілізуються з лав Збройних сил України, Національної гвардії та інших збройних формувань. Людина, яка повернулася з війни, стикаючись зі звичними сімейними і соціальними проблемами, може діяти нервово або неадекватно. Злість та агресія є стандартними реакціями при бойовому стресі. Навіть незначні події можуть спричинити неадекватну і бурхливу реакцію. Це може призвести до зростання рівня соціальної напруги в суспільстві, збільшення проявів сімейного насилля, підвищенню алкоголізації та наркотизації осіб працездатного віку.
З метою сприяння адаптації колишніх військовослужбовців до мирного життя нагальним питанням постає надання соціально-психологічних послуг учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей. Скоординована робота практичних психологів дозволить колишнім бійцям полегшити адаптаційний процес і віднайти резерви для повернення до мирного життя.
Для створення сприятливих соціальних, правових, організаційних умов для формування самодостатньої сім'ї, відповідального батьківства, гендерного інтегрування у всі сфери діяльності суспільства та попередження негативних проявів у молодіжному середовищі розроблені наступні заходи:
проведення інформаційно-просвітницької роботи, спрямованої на популяризацію здорового способу життя (організація та проведення заходу до Міжнародного дня боротьби зі зловживанням наркотиків та їх незаконним розповсюдженням; розробка та розповсюдження інформаційних матеріалів з пріоритетних напрямів соціальної роботи);
здійснення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин та попередження їх виникнення (організація та проведення інформаційної акції з питань попередження насильства в сім"ї; проведення акції «Йдемо до школи» до Дня знань для дітей шкільного віку з сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах і перебувають під соціальним супроводом);
інтегрування у громадське суспільство дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування з числа випускників інтернатних закладів та осіб з їх числа (розробка, виготовлення та розповсюдження «дорожної карти» для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування та осіб з їх числа; забезпечення функціонування інтегрованого клубу для осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування «Як стати успішним»; організація та проведення тренінгів з адаптації для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування з числа випускників інтернат них закладів);
надання соціальних послуг дітям, молоді та сім'ям, які опинились в складних життєвих обставинах, службою екстреної психологічної допомоги «Телефон Довіри»;
надання соціально-психологічних послуг учасникам антитерористичної операції та членам їх сімей (проведення психодіагностичної, консультаційної та психокорекційної роботи з демобілізованими та членами їх сімей, забезпечення соціально-правової підтримки, організації та проведення груп взаємопідтримки).
4) У розділі «Завдання та заходи з виконання Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя»:
завдання 1 «Комплексні заходи по соціальному захисту населення»,
завдання 8 «Здійснення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім'ями, які опинились у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги через діяльність Запорізького міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді» викласти у наступній редакції:
Найменування завдання
|
Найменування заходу
|
Головний розпорядник бюджетних коштів, виконавці
|
Джерела фінансування (бюджет міста, державний, обласний бюджети, інші)
|
Прогнозні обсяги, тис.грн.
|
||||
Всього
|
за роками
|
|||||||
2014
|
2015
|
2016
|
||||||
1. Комплексні заходи по соціальному захисту населення
|
Підтримка дітей, інвалідів, ветеранів, інших категорій громадян шляхом надання адресної допомоги за особистими зверненнями та цільової допомоги, соціальних послуг, проведення святкових заходів
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, управління праці та соціального захисту населення Запорізької міської ради по районах міста, Запорізький міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)
|
Бюджет міста
|
17209,091
|
4899,076
|
7176,373
|
5133,642
|
|
Фінансування заходів, пов'язаних з похованням тимчасово невстановле-них учасників АТО
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради
|
Бюджет міста (Інша субвенція з обласного бюджету)
|
338,155
|
338,155
|
0,000
|
0,000
|
||
Разом за завданням 1 без урахування кредиторської заборгованості минулих років
|
|
|
17547,246
|
5237,231
|
7176,373
|
5133,642
|
||
|
Погашення кредиторської заборгованості минулих років
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, Запорізький міський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)
|
Бюджет міста
|
146,764
|
0,000
|
146,764
|
0,000
|
|
Разом за завданням 1 без обсягів кредиторської заборгованості за 2014 рік
|
|
|
17547,246
|
5237,231
|
7176,373
|
5133,642
|
||
8. Здійснення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім'ями, які опинились у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги через діяльність Запорізького міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
|
Проведення -інформаційнопросвітницької роботи, спрямованої на популяризацію здорового способу життя
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, Запорізький міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
|
Бюджет міста
|
3,630
|
3,630
|
0,000
|
0,000
|
|
Здійснення соціальних заходів, спрямованих на вихід сімей із складних життєвих обставин та
попередження їх виникнення
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, Запорізький міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
|
Бюджет міста
|
4,511
|
4,511
|
0,000
|
0,000
|
||
Надання соціальних послуг ін'єкційним споживачам наркотиків і членам їх сімей
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, Запорізький міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
|
Бюджет міста
|
45,282
|
45,282
|
0,000
|
0,000
|
||
Надання соціальних послуг дітям, молоді та сім'ям, які опинились в складних життєвих обставинах, службою екстреної психологічної допомоги «Телефон Довіри»
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, Запорізький міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
|
Бюджет міста
|
365,428
|
115,329
|
121,844
|
128,255
|
||
|
Надання соціальних послуг дітям, молоді та сім'ям, які опинились в складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги; проведення інформаційнопросвітницької роботи, спрямованої на популяри зацію здоро-вого способу життя, запо-бігання тю-тюнопалінню, вживанню алкоголю та наркотиків, зниження шкоди від вживання наркотиків, дотримання безпечної сексуальної поведінки
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, Запорізький міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
|
Бюджет міста
|
23,990
|
0,000
|
11,995
|
11,995
|
|
Надання соціально-психологічних послуг учасникам антитерористичної операції
та членам
їх сімей
|
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради, Запорізький міський центр соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді
|
Бюджет міста
|
41,067
|
0,000
|
41,067
|
0,000
|
||
Разом за завданням 8 без урахування кредиторської заборгованості минулих років
|
|
|
483,908
|
168,752
|
174,906
|
140,250
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Розділ «Орієнтовні обсяги та джерела фінансування Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя» викласти у наступній редакції:
|
Обсяг фінансування, всього, тис.грн.
|
За роками виконання
|
||
2014
|
2015
|
2016
|
||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Бюджет міста
|
55 884,500
|
17 198,789
|
22 838,770
|
15 846,941
|
Державний бюджет
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Обласний бюджет (інша субвенція)
|
3 844,902
|
2 938,902
|
906,000
|
-
|
Інші джерела
|
-
|
-
|
-
|
-
|
Всього
|
59 729,402
|
20 137,691
|
23 744,770
|
15 846,941
|
6) У розділі «Очікувані результати виконання Міської комплексної програми соціального захисту населення міста Запоріжжя»:
у завданні 8 «Здійснення соціальної роботи з дітьми, молоддю та сім'ями, які опинились у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги через діяльність Запорізького міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді» значення показника «2015», визначеного як «10130» замінити відповідно на «10320».
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Кузьміна О.С. та на постійну комісію з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення (Лихачова В.І.).